MENTOR BISNES SAYA

Assalamualaikum.. Hai!

Pastinya setiap kita ada seseorang yang kita jadikan model, jadikan mentor tidak kisahlah mentor dalam kehidupan, idola dalam pembelajaran mahu pun mentor dalam bisnes..

Rasulullah SAW bersabda "Sesungguhnya perumpamaan berkawan dengan orang yang soleh dengan orang yang jahat adalah seperti seorang penjual minyak wangi dan seorang peniup dapur tukang besi.. orang yang menjual minyak wangi akan memberi atau menjual kepada kamu atau kamu akan dapat bau harum daripadanya.. manakala si peniup dapur tukang besi akan sama ada membakar pakaianmu atau kamu akan mendapat bau yang tidak enak.." -Muslim-

Dahulu, saya tidak faham mengapa orang kaya hanya berdamping dengan orang kaya sahaja..saya juga berpendapat bahawa orang yang kaya itu sombong dan susah untuk didekati.. sehinggalah saya mengubah persepsi tersebut, barulah saya faham bahawa yang menyebabkan orang kaya begitu adalah kerana sistem minda mereka berbeza dengan orang yang belum kaya..

Jadi, sukalah saya mengumumkan di sini bahawa mentor bisnes saya dalam Shaklee adalah Master terdekat saya iaitu Master Athirah Ab Razak dan juga Master Ainul Shahrazad Ab Razak.. mereka merupakan adik beradik dalam Shaklee dan sekarang berjaya mencapai rank Master Coordinator..wow!

Bagaimana saya menjadikan Master Athirah dan Master Ainul Shahrazad mentor saya?

Daripada pandangan saya, Master Athirah dan juga kakaknya iaitu Master Ainul Shahrazad seorang yang sangat sangat positif.. dan saya pula suka sangat mendekati insan yang positif.. keduanya telah berjaya memperolah 3C daripada Shaklee juga tau.. Cash, Car & Convention..

Sepanjang saya bersama team mentor saya ni kan, saya melihat beliau seorang yang sangat berhati-hati dan teliti.. banyak idea yang bernas dan motivasi yang menyentuh hati daripada beliau melalui online class ataupun live di facebook.. master selalu mengingatkan kami kalau jumpa orang and then individu tersebut memberi banyak alasan dan seperti tidak mahu membantu dirinya sendiri, just move to another one atau next je lah.. hehe.. kenapa ya.. saya fikir orang yang suka mencipta hasil mana mungkin boleh duduk semeja dengan orang yang mencipta alasan..mungkinlah..hehehe

Antara sebab lain saya jadikan beliau sebagai mentor saya adalah kerana beliau suka bercerita pasal kejayaan.. jadi, aura kejayaan itu sampai kepada saya.. hehe harap haraplah saya berjaya supervisor tahun ni.. beliau sangat sangat interesting.. apabila berbicara, beliau berbicara secara sopan, positif dan baik baik sahaja..sorang yang tenang dan bersangka baik kepada ALLAH yang sedang mengujinya apabila dilanda musibah..

Master selalu mengingatkan saya untuk menjaga mindset.. sebab mindset itulah sangat sensitif.. apa yang kita cakap, apa yang kita fikir haruslah positif saja..  kerana kami percaya bahawa apa yang kami fikirkan dan cakap, itulah yang akan terjadi.. dengan izin Allah..jadi, jaga dan lindungilah sistem minda kita dan pilihlah persekitaran positif untuk anda.. semoga positifnya kita menghasilkan hasil yang positif juga.. in shaa Allah..

Master Ainul Shahrazad berjaya miliki Mercedes-Benz dengan Shaklee..

Master Athirah pulak berjqya miliki Audi Q5 dengan Shaklee..

Dan Amalina sekarang sedang berusaha untuk mencapai seperti yang mentor telah capai.. SOON.... In shaa Allah .. ehhehe aja aja fighting 

"Nothing happens in this world until you take action.. all power is from wirhin and therefore under our control.. you must step up and take action for anything in order to change".. -T Shea Ellison. -

Amalina Isa
Pengedar Bebas Shaklee Anda
Amalina's Beauty and Health SPA
Sarawak Bumi Kenyalang
Fb : Amalina Isa
Whatsapp : 016 447 7624



Thank you.. 

Comments

Popular posts from this blog

KENAPA ANDA PERLU DETOX JIKA NAK KURUS

DETOX BUKAN SEKADAR UNTUK KURUS

KISAH KEJAYAAN SAYA DALAM SHAKLEE