Thursday, September 26, 2019

DETOX BANYAK MENYELESAIKAN MASALAH KESIHATAN

Assalamualaikum.. Hai ! 😃

Bertemu lagi kita dalam entry terbaru dan selamat datang kepada pelawat baharu 😍.. terima kasih diucapkan.. hehe jangan lupa say hai di komen 😉

Ramai yang bertanya apa itu detox dan apa kaitan detox dengan kesihatan kita..
Bagi yang dah menjalani proses detoksifikasi, pastinya sudah merasai perbezaan kesihatan menjadi lebih baik jika proses tersebut teratur dan betul..

Terdapat beberapa kepentingan detox pada tubuh badan kita.. contohnya, organ detox colon.. colon yang sihat dapat melegakan sakit sembelit, promoting healthy bowel movement dan menyingkirkan toksin daripada badan..

Detox sangat sangat membantu untuk kesihatan yang lebih baik..

Adakah berat badan anda sukar nak turun? Haa..untuk korang yang dah cuba bermacam macam produk untuk kurus dengan cara berdiet sendiri akhirnya berjaya kurus kemudian naik balik, adalah sesuatu yang tidak kena dalam proses diet anda itu.. diet menyebabkan tubuh badan tak cukup protein.. lemak hilang tetapi toksin dalam badan masih ada dan berada dalam kepekatan yang lebih tinggi..akhirnya diet anda ke laut.. kerana badan bertindakbalas terhadap kepekatan toksin yang tinggi..jawapannya lemak disimpan semula.. haaa..

Jadi, solutionnya adalah lebih baik anda kurus dengan detox.. detox ni ia membekalkan nutrient yang cukup untuk tubuh kita.. lemak disimpan untuk melindungi tubuh dari ancaman toksin.. dalam proses detox shaklee ada 3.. iaitu bakar, detox dan bina.. semasa fasa detox, lemak hilang dan toksin disingkirkan.. jadi resultnya, badanntetap maintain dengan size baru yang telah hilang beberapa inci dan kilogram dan berjaya mencapai kesihatan yang lebih baik..

Jika anda selalu sembelit dan sukar membuang, anda tergolong dalam golongan yang harus berdetoksifikasi.. kenapa? Awak tahu tak bahaya tau kalau badan kita mengalami sembelit.. badan tak selesa, perut pun memulas.. mood pun swing.. sembelit maksudnya kotoran dalam badan tak keluar..jadi bila kotoran tak keluar, macam macam kesan yang anda akan rasai..

Lagi satu, untuk yang mempunyai masalah jerawat yang banyak pun boleh cuba untuk detox.. banyak faktor yang menyebabkan tumbuhnya jerawat.. antaraya adalah kulit sensitif, kebersihan, pemakanan dan lain lain lagi.. badan yang penuh toksin juga punca jerawat timbul di muka amahupun belakang badan.. jadi apa yang korang perlu buat? Detox la penyelesaiannya... Kita haruslah sentiasa peka terhadap respon badan kita..

Pendek kata, rasailah kesan positif detox pada tubuh anda hari ini..

Amalina Isa
Pengedar Bebas Shaklee Anda
Sarawak Bumi Kenyalang

Whatsapp : 016 4477 624

Fb: Amalina Isa

Thank you..publish!

No comments:

Post a Comment

DETOX BANYAK MENYELESAIKAN MASALAH KESIHATAN

Assalamualaikum.. Hai ! 😃 Bertemu lagi kita dalam entry terbaru dan selamat datang kepada pelawat baharu 😍.. terima kasih diucapkan.. he...