SAYA YANG DULU BUKAN YANG SEKARANG

Assalamualaikum dan salam sejahtera everyone...

Tajuk malam ini agak menarik sekali.. nanti korang bolehlah komen perubahan diri korang dekwt bawah eh .. thank you tau..

"Hidup tidak selalu indah kerana di situlah keindahan hidup..

Air mata itulah yang menyebabkan bernilainya satu senyuman..

Dan senyuman itulah yang merawat kedukaan..

Syukur adalah senjata dan sabar ada perisai, utlntuk menghadapi cuaca kehidupan.."

"Sabar bukan menafikan usaha untuk menyelesaikan masalah..

Bahkan sabar ialah kekuatan dalam usaha menyelesaikan masalah..

Sabar menghadirkan ketenangan..

Apabila tenang, makin cerah fikiran untuk mencari jalan penyelesaian.."

Alhamdulillah.. saya syukur sangat sangat dengan kehidupan yang saya kecapi sekarang.. alhamdulillah.. Terima kasih ALLAH..

Kita kan sebelum tidur mesti kita akan buat tafakur sekejap . Kalau saya, saya suka ingat dan analisis apa yang saya buat daripada saya bangun pagi dari tempat tidur sehinggalah baring nak tidur malam balik..

Kadang-kadang, memori kehidupan masa lalu menggamit kembali.. ecewah ..hehehehe

Dahulu, saya seorang yang tidak berapa minat dalam bidang perniagaan.. lagi lagi dalam perniagaan supplemen.. bagi saya, dulu orang orang niaga hampir semua pikirkan untung je, kesihatan, kualiti produk tak kisah pun, paling takut bila ada peniaga niatnya nak tipu orang, nak paksa orang beli.. huishhh ..

Tapi, sejak menceburkan diri dalam bidang perniagaan dan masih lagi belajar untuk berjaya dalam bidang ini, kita sebenarnya perlu membuka mata hati, clear kan minda dan menerima dengan hati terbuka.. banyakkan membaca tau pembaca sekalian.. yang penting niat kita.. alhamdulillah sekarang 2019, setahun lebih dah bersama shaklee..

Actually, sebelum ni, pernah jugak saya mencuba beberapa bidang perniagaan.. namun tidak seberapa aktif sebagaimana aktifnya saya bersama team shaklee..

Dulu, betul betul saya jenis tak kisah.. saya buat hal saya je.. tapi sejak dalam shaklee business ni, saya mula menghargai apa yang ada di sekeliling saya.. saya sendiri telah amalkan banyak produk shaklee daripada menjadi pembeli sahaja sehinggalah ia membuat saya jatuh cinta dengannya kerana berkesan nya lah shaklee dengan diri saya..

kalaulah dulu saya masih Amalina yang lama, yang pikiran nya takpelah, aku dah jaga pemakanan aku dengan baik, nanti dapatlah aku breastfeeding anak aku..in shaa Allah, akan ada rezeki aku untuk susukan anak aku sampai umur anak 2 tahun.. tanpa usaha yang lebih gigih.. aku rasa aku tidak akan PHD dalam penyusuan susu ibu ni..

Kerana ada daya usaha, keinginan dan, ada push faktorlah, saya bangkit mencari sana sini supplemen yang berkesan untuk saya.. alhamdulillah 😀,detik ini, bermulalah perkenalan saya dengan shaklee.. dan di sinilah usaha saya sehingga membuahkan hasil..saya masih lagi breastfeeding anak saya yang sekarang usianya 2tahun 4bulan..

ingin saya ketengahkan di sini, betapa saya telah berubah daripada seorang yang takde target, menjadi seorang yang berwawasan.. yang setiap bulan refresh diri untuk lihat perjalanan untuk mencapai sasaran yang lebih tinggi yang telah dicipta..

Amalina yang sekarang bukanlah yang dahulu telah mengalami oelbagai perubahan positif dalam hidupnya..

Perubahan dalaman dan luaran bergerak seiring.. seperti mana kita nak sihat dalaman maka terhasillah sihat luaran hasil daripada penjagaan dalaman yang teliti..

Sekarang, saya lebih menghargai dan menyayangi diri saya sendiri.. 😊

I love myself ❤️

Amalina Isa
Pengedar Bebas Shaklee Anda
Sarawak Bumi Kenyalang

Whatsapp : wasap.my/60164477624

Fb : Amalina Isa

Comments

Popular posts from this blog

GAYA HIDUP SIHAT DENGAN JOM DETOX JUTAWAN

5 Sebab Kenapa Kita Perlukan Kolagen? Tauk kah, badan kita tok semakin meningkat umur, semakin berkurang kolagen dlm badan.. mun umo 40 50 kolagen ya mmg dah stop selfproducing .. Haaa.. cer read sebab sebab kenak perlu makan collagen kinek.. hehe Kmk pun nak konsisten kinek tuk ambik collagen powder dr shaklee.. sik bingung..dah terbukti selamat dan berkesan .. 😘

DETOX BANYAK MENYELESAIKAN MASALAH KESIHATAN