KELEBIHAN PROGRAM JOM DETOK JUTAWAN

Kelebihan Program Jom Detox Jutawan ..

Jom Detox bersama Shaklee..

Sebelum saya nak berBlog alkisah Detox bersama Shaklee, saya nak bagi clear dulu apa itu detox..

Detox menurut wikipedia adalah :
Detoxification or detoxication is the physiological or medicinal removal of toxic substances from a living organism, including the human body, which is mainly carried out by the liver.

Dalam pemahaman kebanyakkan kita, detox adalah proses penyingkiran racun dalam badan..

Ada yang nak berdetox kerana nak kurus, nak sihat, nak cantikkan kulit dan sebagainya..

Namun, untuk program jom detox jutawan, detox cara Shaklee tujuan utamanya adalah untuk bagi kita merasai pengalaman detox dengan betul dan tak stress stress..

Terdapat banyak kelebihan detox Shaklee ni.. lebih lebih lagi Shaklee memang terkenal dengan produk yang selamat berkesan dan semulajadi...

Dalam detox bersama Team Jutawan ni, kelebihan nya adalah anda akan berada dalam fasa fasa yang berkaitan.. beberapa fasa detox yang perlu anda ketahui..

Pertama adalah fasa pra-detox. 

Pra detox adalah di mana kita nak bagitahu badan dan minda kita akan perubahan atau corak makanan yang bakal terjadi.. tak lah badan kita terkejut dan stress tak dapat makanan seperti selalu .. hehe

Kedua adalah Fasa Detox.

Dalam fasa detox, badan akan mengalami gejala yang tidak selesa.. ada 1 artikel yabg saya ambil, dalam falsafah perubatan cina, krisis pemulihan sentiasa datang awal sebelum proses pemulihan sebenar berlangsung..

Menurut Profesor Yoshio Niwa, seorang pakar dalam nutrisi molekul, nutrien akan bertindakbalas dengan oksigen di dalam tubuh. Tindakbalas ini sebenarnya menggalakkan dan merangsang organ badan supaya bekerja lebih kuat untuk melakukan pembersihan, penghapusan, menggantikan tisu yang lama dengan tisu baru, pengimbangan, dan sebagainya.

Ketiga adalah Fasa Post Detox.

Dah selesai fasa detox, kita ke fasa post detox pulak.. 

Dalam fasa post detox, anda tetaplah harus meneruskan balanced diet .. makanlah makanan sebenar yang dapat memenuhi keperluan nutrien dalam badan.. 

anda akan rasai nikmatnya berdetoksifikasi bersama #teamJutawan cara detox Shaklee 😍

Amalina Isa
Pengedar Bebas Shaklee Anda
Sarawak Bumi Kenyalang

Fb: Amalina Isa
Whatsapp : 016 447 7624

Comments

Popular posts from this blog

KENAPA ANDA PERLU DETOX JIKA NAK KURUS

DETOX BUKAN SEKADAR UNTUK KURUS

KISAH KEJAYAAN SAYA DALAM SHAKLEE