DETOX BUKAN SEKADAR UNTUK KURUS

Assalamualaikum.. Hai ! 😀😀



Seringkali kita mendengar kalau nak detox mudah, minumlah air detox .. atau jangan makan nasi banyak banyak ..

Namun tahukah kalian, peratus untuk berjaya adalah kurang jika tidak disusuli dengan regular exercise serta pemakanan yang sihat?

Kenapa nak detox? sebab nak kurus..

Kenapa nak kurus? Nak cantik? Nak sihat? Nak bina keyakinan diri ? Atau lain lain ? ..

Ketahuilah kalian, detox bukan hanya untuk kurus.. tetapi banyak lagi manfaat lain yang akan kamu perolehi jika melakukan detoksifikasi dengan betul dan teratur..

Dan lebih beruntungnya yang join program #JomDetoxJutawan Shaklee Way ni tau.. kenapa?

Sebab bersama #JomDetoxJutawan kami tidak hanya memfokuskan satu organ detox sahaja, malahan kami memfokuskan lima organ detox..

Iaitu Colon, kidneys, liver, lungs, Skin, lymphatic  (Kolon, buah pinggang, hati, paru-paru, kulit, limfa) .. buat apa kita nak fokus 1 kalau kita dapat fokus 5morgan detox? Kan .

Dalam program ini telah disediakan meal plan untuk anda yang telah diteliti oleh pakar nutrisi dan diendorsed oleh doktor.. bukan nya mela plan guna rasa-rasa je tau ..

Detox bukan sekadar untuk kurus, tetapi detox membantu anda untuk mencapai berat badan ideal.. bmi yang normal adalah antara 19 hingga 25.. jadi, tahniah buat anda yang berada dalam kumpulan ini..

Detox juga membantu anda untuk mempunyai kolon yang lebih sihat.. kolon yang tidak sihat boleh menjadi punca timbulnya masalah pencernaan.. masalah ini boleh terjadi pada sesiapa saja dan menjejaskan semua aspek kehidupan kita. Gejala kesihatan penghadaman seperti pedih ulu hati, sakit perut, cirit-birit dan sembelit boleh memalukan, tidak menentu dan dalam kes kanser kolorektal, ia juga boleh menjadi gangguan..

Detox juga boleh meningkatkan tenaga kita.. setelah toksin dibuang, badan akan menjadi lebih ringan dan segar.. untuk melakukan apa apa yang dikehendaki, amatlah mudah dengan stamina yany banyak..

Lagi satu, detox juga dapat membantu mengawal nafsu makan.. kalau dahulu kita tidak dapat tidak jika melintasi big apple contohnya, mesti singgah angkut 1 box.. tetapi setelah berdetox, dengan melihat sahaja pun cukup.. kurang dah nafsu nak makan makanan yang manis, segera dan sebagainya.. kita lebih terkawal dan tidak tergoda dengan makanan kegemaran kita lagi..

Perasan ke perasan sangat dengan detox kita dapat memiliki semula kulit yang lebih sihat, cantik dan anjal.. kenapa? Dahulu, kulit kita tercemar dengan persekitaran, pemakanan yang tidak sihat dan tekanan hidup .. namun sekarang, melalui detoksifikasi sahaja kita dah dapat kulit yang diimpikan kerana gap nutrisi badan telah dipenuhi..

Last tapi bukan yang terakhir, detox membantu menguatkan sistem imun badan.. program jom detox jutawan dilengkapi dengan supplemen daripada shaklee yang secara tidak langsung membantu meningkatkan imunisasi tubuh badan..

Badan yang sihat menjadikan tidur lebih lena.. jadi mood kita sentiasa baik dan seronok 😀 itulah antara sebab nak detox bukan sekadar kurus..

amalkan gaya hidup sihat dengan menjaga berat badan dan mengamalkan diet rendah lemak dan tinggi serat..

Amalina Isa
Pengedar Bebas Shaklee Anda
Sarawak Bumi Kenyalang

Whatsapp : 016 447 7624
Fb : Amalina Isa






Comments

Popular posts from this blog

KENAPA ANDA PERLU DETOX JIKA NAK KURUS

KISAH KEJAYAAN SAYA DALAM SHAKLEE