5 KISAH WANITA YANG PEROLEH PENDAPATAN 4 5 ANGKA SEBULAN DENGAN MOBILE SPA

5 KISAH WANITA YANG PEROLEH PENDAPATAN 4 5 ANGKA SEBULAN DENGAN MOBILE SPA

Assalamualaikum dan Hai Semua.. #SuccessStoryTWB

Okay.. Entry kali ni nak share dengan korang kisah-kisah yang mebakar semangat berkobar kobar itu.. Iaitu cerita pasal "5 kisah wanita yang peroleh pendapatan 4 5 angka sebulan dengan mobile spa" ..

Daku interview mereka turut merasa bahangnya dan meningkatkan semangat daku.. Kihkihkih

1st person yang daku interview is Puan Izaty Rosli.. Yang bertudung grey itulah orangnya..


Beliau berumur 31 tahun bulan 5 ni.. 
Saya cerita sedikit latar belakang beliau sebelum join buat mobile spa.. Beliau graduate accounting di USIM.. Dan pernah bekerja sebagai executive account selama 2 tahun..
Then decide nak berhenti kerja selepas beliau mendapat anak yang pertama..
Seronok dengan pekerjaan dahulu,tapi baby Beliau baby eczema, jadi perlukan penjagaan rapi..

Setahun beliau menganggur sehingga anak pulih.

Then beliau mencari satu pekerjaan yang flexible,untuk bekerja dan menjaga anak.

Alhamdulilah, selepas kelahiran anak kedua beliau, itulah detik beliau berjumpa dengan projek mobile spa twb.

Kata beliau, "Yang saya nampak career development die sgt menarik,bukan menjadi beautician semata-mata,its more than that.
Dan yang best saya hanya memerlukan dalam 1 hingga 3 jam sehari sahaja untuk bekerja.
Yang lain saya boleh fokus untuk anak-anak dan keluarga😊".

Target atleast rm100 setiap hari..wow, 10hari?

Antara penjuru Income yang bagi beliau 4 angka..

Celebration Twb baru baru ini untuk performance 2018.. Kak Izaty paling kiri..

Income beliau untuk bulan lepas, February 2019..
1) Instant cash from spa RM1800
2) Untung Runcit RM200
3) xxx
4) Bonus Shaklee Rm1400
5) xxx
6) xxx
RM3400 + RM600 (Income Rahsia) = Rm4000

Soalan saya lagi, bagaimana pulak Kak Ijat nak manage masa? Jawabnya, 

"Sekarang nak susun masa sangat mencabar bagi Kak Ijat.. Dengan pelbagai tanggungjawab yang Kak Ijat kena buat memerlukan Kak Ijat disiplin yang tinggi.. Buat masa ni Kak Ijat bahagikan masa untuk 3 skop..

1) Pagi - Hantar anak-anak sekolah, selesaikan kerja spa, lauk yang nak dimasak dah siap-siap keluar, dan siap masak nasi..

2) Tengahari-Petang - Fokus family dan follow up leader dan customer. Balik sahaja daripada kerja dalam pukul 1 hingga 2pm macam tu,terus siap masak,bagi anak-anak makan and bagi dorang main,saya akan siapkan target untuk setiap bulan,update orang untuk join twb,leader dan cari customer shaklee,atau spa

3) Malam - Fokus untuk kerja-kerja dakwah,meeting,usrah,usrah online,u%srah keluarga,siapkan Nourah kerja sekolah dan lain lain..
Anda rasa ada masa untuk sakit kepala. (Iklan panadol) πŸ˜‚

Hehe..sekian, itulah cerita kak Izaty kita yang mana dia adalah antara wanita yang mendapat income 4 5 angka sebulan dengan run mobile spa.. Terima kasih kak Izaty..

----------------**********---------------**********----------

Untuk kisah wanita yang kedua pula, saya telah menemu bual (melalui wasap dan voice sahaja hehe) Puan Rosilah binti Duming, atau nama glamournya nya Kak Ila.. 

Kak Ila ni berumur 31 tahun.. Seorang suri rumah sepenuh masa sebelum menyertai TWB.. Mempunyai cahaya mata 2 orang.. 

Bagaimana Kak Ila boleh join Twb? 
Jawapannya, beliau selalu melihat posting posting pasal twb di facebook milik kawannya.. Hanya dengan kerja 1 2 jam sahaja boleh mendapat income ratus ratus sahaja.  

Kenapa pilih twb dan bukan yang lain? 
Beliau menjawab, Twb permintaan yang sangat tinggi.. Mobile spa sangat laku sekarang.. Macam mudah saja nak cari customer, di mana ada wanita, di situ ada rezeki, kerana wanita dan kecantikkan tidak dapat dipisahkan...

Anggaran income beliau paling paling tidak pun 1k lebih sebulan .. Dengan income bulanan setiap bulan itulah beliau berjaya membeli telefon bimbit baru untuk suami beliau berserta duit poket saku untuk ibu beliau di kampung.. Beliau juga tidak merasa sempit lagi bila tiba hujung bulan awal bulan kah kerana beliau mempunyai income yang fleksible untuk berbelanja barang dapur sebagai contoh.. 

Income beliau 2 hari di KK

Hadiah untuk mak di kampung

HP baru untuk suami beliau

Jenama Huawei



Beliau selesai training

Dah mula dapat customer

Customer beliau bersauna..
Set up tempat berspa

Itulah serba sedikit kisah Puan Rosilah binti Duming yang berjaya menggembirakan hati ibu dan suaminya hanya melalui pendapatan mobile spa twb.. Sangat inspirasi.. Terima kasih kak Ila..

------*****------******--------*******------******

Untuk kisah wanita hebat yang ketiga, saya bawakan Cik Nurul Shakirah binti Ab Bakar.. Atau nama popularnya Keyra.. Berumur 27tahun, masih bujang lagi ye.. Hehe

Saya belanja gambar beliau sekejap.. 



Inilah dia Cik Keyra kita.. Yang sungguh hard work smart hehe


 Jumlah terkumpul untuk 2hari bekerja beberapa jam sahaja.. Wow.. Dengan income seperti itu tidak.mustahil income beliau boleh mencecah 5 angka kan.. 

Nak tahu kisah kehidupan beliau bersama twb? 
Ajum kiterr...

"Nama Nurul shakirah binti ab bakar
Umur 27 tahun
Status bujang

Saya ada sorang adik lelaki yang OKU. Dia tak boleh jalan sejak dari kecil. Tahun ni umur dia dah 24 tahun.

Sebelum ni saya kerja, masa tu adik pun kecik lagi, mak pun kuat lagi. Tapi as time goes by, adik pun makin besar, badan dia naik mendadak (asbab makan ubat utk saraf), mak pun makin tua, sakit lutut etc.

So saya rasa saya kena do something. Yang boleh ringankan beban mak nak uruskan adik & kerja rumah. Tapi dalam masa yg sama boleh gain income jugak.

Masa tu saya memang dah start join twb masa saya kerja tu, tapi buat secara part time je la.

Long story short, saya ambik keputusan utk berhenti kerja & fokus 100% buat spa & shaklee.

Memang tawakkal ja masa tu.

Alhamdulillah, apa yg saya tak dapat buat masa saya kerja, saya dapat buat lepas sy buat keputusan utk fokus spa twb 100%.

✅ DAPAT RINGANKAN KERJA MAK, ADA LEBIH MASA UNTUK TEMAN ADIK DIRUMAH tapi dalam masa yang sama MASIH BOLEH BAGI DUIT BELANJA KAT MAK AYAH.

InshaAllah bulan 5 ni nak bantu bagi dana untuk mak operation lutut, dan bulan 11 nanti nak hantar ayah pi umrah. 

Next target nak umrahkan diri sendiri pulak bulan April tahun depan. InshaAllah..

So itulah kisahnya πŸ˜‡" 

Terima kasih sis Keyra 😍 

-------******------****------*******----------

Kisah keempat pula bersama Aina Syahira berumur 25 tahun asal Kuching, Sarawak.. Baru je join twb September lepas.. Mempunyai komitmen yang sangat tinggi dan tanggungjawab yang besar.. Dibesarkan dalam keluarga yang sederhana, ayah bekerja sendiri tidak punya pendapatan tetap, ibu pulak suri rumah sepenuh masa..

Seorang yang sangat rajin, dari kecil dah belajar mencari duit, berniaga bermacam macam untuk tampung keperluan diri dan seisi rumah.. Tapi tak ada yang kekal kerana barangan jualan bersifat bermusim..  Terlalu sibuk sehingga ayah berkecil hati kerana tiada masa untuk ayahnya..untuk pengetahuan pembaca, aina ni rapat sangat dengan ayahnya..

Untuk TWB, aina dah mengetahuinya sejak 2015 lagi, tetapi dia ignorekan je..

"Betul orang kata, kalau hati tak berkehendak, cakap la apa pun, semua kita rasa tak boleh. Masa tu saya bukan tak yakin dengan bisnes mobile spa TWB, bukan saya tak percaya dengan sepupu saya, tapi saya tak yakin dengan diri saya sendiri!

Saya jenis suka berniaga, suka instant cash tapi jenis berat mulut. Sebab takut orang judge..
Alasan. Alasan. Alasan. Masa tu ingat nak tukar je nama dari Aina jadi Aina-san sebab banyak sangat alasan..

Ingat tak yang saya cakap saya seorang yang masih muda tapi berkomitment tinggi? Tau sebab apa?

Jom kita ikuti kisah gadis berhati kental Aina Syahira..

Nak dijadikan cerita, Februari awal tahun ni, ayah saya yang merupakan seorang yang aktif berbasikal ditakdirkan jatuh sakit. πŸ˜” Secara tiba2 okay. Hari ni aktif berbasikal, driving sana sini, esok nya masuk ICU, sampai ke hari ni tak boleh berjalan. Siap ada kad OKU dan bedridden.

Duduk tak boleh, suap diri sendiri makan pun xboleh. Nak kemana2 pun saya dan ibu yang kena angkat dia (dulu berat dia 100++kg)

Income ayah saya totally dah tak ada. Dah la berhutang sebab kena tipu orang. Pada masa tu saya memegang banyak status.

1. Anak kepada ayah yang sakit
2. Pengurus kewangan keluarga
3. Master student
4. Pengurus rumah
5. Kerja

Bila fikir punya fikir, saya mesti keluar dari circle ni. Saya mesti ikhtiar something yang senang, simple, banyak masa tapi dapat duit

Jadi saya terfikir nak join TWB (Dah susah baru nak carik sumber).

Jadi saya usulkan pada ibu saya. Ibu saya izinkan join TWB, tapi masalah yang sama. Mana nak carik modal dengan keadaan belanja keluarga yang besar pada ketika itu disebabkan ayah saya yang sakit. Keluar masuk hospital.

Saya mintak restu ibubapa saya, izin tunang saya, dan solat istikharah berulang2 kali.

Makin hari makin kuat instinct saya nak join TWB tapi masih tak yakin pada diri dan potensi diri saya sendiri.

Keesokkan harinya, saya hubungi sepupu saya yang dah join TWB since day 1 untuk bertanya. Niat nya untuk bertanya je. Tak terfikir pun akan join. Tapi bila dah masuk preview yang ke brapa kali ntah, saya jadi excited. “I MUST DO THIS, by hook or by crook”

Bukan untuk orang lain. Say tau ini je keputusan yang saya boleh ambil untuk senangkan diri dan keluarga.

Disebabkan saya yakin dengan sistem dan support TWB, saya korbankan duit kecemasan dan kahwin yang saya kumpul selama ni sebagai modal sebab it’s proven dalam masa sebulan dua akan balik modal.

Itu pun bukan senang saya nak guna duit kahwin tu atas beberapa sebab. Bukan saya boleh ambik macam tu je. Tak! Duit tu je yang tinggal utk sara family kecik saya ni

Chat punya chat dengan Puan Affni, within that few days tu jugak saya terus buat payment dan beli ticket ke KL dari Kuching, Sarawak.

Kenapa? Bukan trainer ada di Kuching ke? Puan Affni pun ada offer saya untuk dia datang Kuching.

Yes, boleh. But that will take time. Kena tunggu queue or jadual training. Tapi saya nak buat duit as fast as i can.

Sebab saya tahu saya terdesak. Saya tau habis je saya training saya dah boleh jana duit.

So duit tiket flight lagi! Bukan sikit-sikit kos kalau beli tiket last minute tau.

Duit celah mana saya korek? Tabung kahwin / Tabung emergency πŸ˜‚. Ini memang berserah je kat Allah sbb yakin pada potensi mobile spa under TWB.

Lagipun saya dah minta petunjuk Allah dengan istikharah. Dan memang ini petunjuk yang saya dapat. Saya yakin dengan hati saya, keputusan saya, doa ibu saya

Pada cuti hari Malaysia, saya fly ke KL. Saya training pada 16hb Sept dan bercadang untuk launch pada 22th Sep

Ada 3 sifat yang buat saya kuat. Saya tamak, saya tak sabar dan saya suka instant cash.

Disebabkan saya yakin dengan sistem dan support TWB, saya korbankan duit kecemasan dan kahwin yang saya kumpul selama ni sebagai modal sebab it’s proven dalam masa sebulan dua akan balik modal.

Itu pun bukan senang saya nak guna duit kahwin tu atas beberapa sebab. Bukan saya boleh ambik macam tu je. Tak! Duit tu je yang tinggal utk sara family kecik saya ni

Chat punya chat dengan Puan Affni, within that few days tu jugak saya terus buat payment dan beli ticket ke KL dari Kuching, Sarawak.

Kenapa? Bukan trainer ada di Kuching ke? Puan Affni pun ada offer saya untuk dia datang Kuching.

Yes, boleh. But that will take time. Kena tunggu queue or jadual training. Tapi saya nak buat duit as fast as i can.

Sebab saya tahu saya terdesak. Saya tau habis je saya training saya dah boleh jana duit.

So duit tiket flight lagi! Bukan sikit-sikit kos kalau beli tiket last minute tau.

Duit celah mana saya korek? Tabung kahwin / Tabung emergency πŸ˜‚. Ini memang berserah je kat Allah sbb yakin pada potensi mobile spa under TWB.

Lagipun saya dah minta petunjuk Allah dengan istikharah. Dan memang ini petunjuk yang saya dapat. Saya yakin dengan hati saya, keputusan saya, doa ibu saya

Pada cuti hari Malaysia, saya fly ke KL. Saya training pada 16hb Sept dan bercadang untuk launch pada 22th Sep

Ada 3 sifat yang buat saya kuat. Saya tamak, saya tak sabar dan saya suka instant cash.

Jadi hasilnya, jom kita lihat... Terbuktikan?

TWB bukan je ajar kita tentang teknik facial dan spa, tapi yang paling penting macam mana nak bina bisnes tu lepas kursus. Database, cara marketing, support group

Thats the beauty of TWB ❤

------*****-------******-------******--------

Kisah terakhir kisah wanita kelima yang peroleh income 4 5 angka sebulan.. Bersama Puan Shamira binti Mohammad Nasir.. Berusia baru 24tahun.. Sudah berkahwin tapi belum mempunyai rezeki anak.. 

Jum kita ikuti kisah pengembaraan beliau bersama projek mobile spa twb..

"Saya join training TWB pada 25 Mac 2018 di Bangi di rumah MAS. U all tahu tak? Ketika saya buat keputusan nak join TWB saya tak ada modal dalam simpanan walaupun Rm100. Sedih sangat bila ingat balik 😭😭

Dalam keadaan tak ada modal saat itulah saya betul-betul berserah & bergantung sepenuhnya pada Allah dan yakin 100% Allah akan bantu saya. Setiap hari saya positifkan diri dengan ayat 

"Antara tanda Allah nak beri sesuatu pada hambanya adalah dengan gerakkan bibir kita untuk meminta"

Dan.. 

Bayangkan lagi 5 hari nak training dalam tangan saya masih kosong macam-macam saya fikir! 

Tapi..!  Tapi kan.. 

Allah tu baik sangat! Dalam keadaan saya serabut Allah hantar seseorang untuk bantu saya, dia bukan sesiapa jauh sekali keluarga & adik beradik tak ada pertalian darah lansung! 



Dari Kedah ke Bangi sorang-sorang tau.. Rasa jauh jer perjalanan layan feeling padahal 4 jam je pun naik ets 😝

Okay.. Perjalanan saya tak berhenti disini. Setiap orang Allah beri ujian lain-lain.

"Twb Penyelamat Kewangan Keluarga"

Kenapa penyelamat?  TWB ni bomba ke? Mesti korang tertanya-tanya kan? Hehe..

Seminggu lepas berpuasa suami saya berhenti kerja, atas sebab yang dia sendiri tak boleh tahan. 

Walaupun gaji suami merupakan pendapatan utama keluarga kami tapi  Alhamdulillah tanpa gaji utama tersebut kami masih survive sehingga ke hari ini, suami belum dapat kerja di mana-mana tempat pun..

😍Macam mana kami survive? 

Tak susah pun.. Bila kita ada ilmu & skills. Percayalah senang gila nak buat duit dengan TWB.

Betul ke? 

Betul uolss.. Bayangkan suami berhenti macam tu jer.. Mana dapat gaji bila dia tak bagi surat 😭
Berhenti pulak dalam bulan puasa.. Nak buat persiapan raya lagi, sewa rumah, duit motor,duit kereta itu, ini macam-macam tau.. Bayangkan kalau tak kuat? Boleh perang dunia dengan suami. 

Tapi.. Ntahlah bila kita ada sesuatu sebagai backup kita takkan takut nak hadap tu semua.. Saya tak marah cuma macam tak percaya suami berhenti kerja, ceerr uolss yang kawen bayangkan suami korang benti kerja 😜 apa perasaan? 

Takut? 
Gelisah? 
Rasa nak mati?? 

Jangan pernah ada perasaan macam ni sebab Allah yang bagi rezeki kat kita. Bukan bos kat tempat kerja.

Berbekalkan ilmu dan skills yang ada saya dan suami mula susun strategi jeng! Jeng! πŸ€ͺ 

Saya mula buat promosi spa dan collect cust banyak-banyak. 

Suami pulak saya ajar cara nak promote kepakaran beliau dalam FB. Murah rezeki suami saya sekali up jer berpuluh komen mintak dibantu, suami saya mekanik serba boleh semua benda boleh repair.. Di kesempatan setiap kali cust mintak datang rumah, saya mesti akan ikut dan promote pada orang perempuan yang ada dalam rumah tu. 


Malu??  Lagi tebal muka dan malu kalau mintak duit kat orang..

Rumah kami dibahagi dua, sebelah spa sebelah bengkel suami

Mekanik VS Beautician TWB

Agak-agak korang yang mana duit masuk paling laju? πŸ€‘


Of course lah TWB! Setengah jam dah dapat duit tau.. 
Mekanik?  Tunggu lah 3 hari baru duit masuk.. 😊

Pernah tau sesak sangat tak ada duit.. Lauk dah habis.. Apa nak makan? Ya Allah sedih ingat balik.. 😫😫Tapi nak cerita jugak.. 

Tahu apa saya buat?  Saya buat offer facial murah-murah tapi bersyarat datang rumah sebab duit minyak kereta pun tak mampu nak isi pergi rumah cust. Tahu apa jadi?? 

Bersusun orang book slot dengan saya. Penat memang penat tapi berbaloi. 

Inilah cara saya survive..

Orang perempuan korang kena ada satu bisnes backup yang boleh dapat instant cash! 

Memang kita bersangka baik dengan Allah mintak dijauhkan dari ujian yang kita tak nak. Tapi andai kata terjadi jugak pernah bayangkan tak apa nak buat bila kita tak ada apa-apa?

TWB sebagai backup
- suami hilang kerja
- suami meninggal
- suami anda tak jumpa jalan pulang ke rumah 

😬😬

Yeah.. πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ kalau kita nak ubah hidup demi anak.. jangan jadikan anak sebagai alasan 😘😘😘

Banyak sangat tau kalau nak cerita macam mana TWB sebagai penyelamat kewangan keluarga saya, masa mula-mula kami suami isteri kerja sendiri strugle sangat.. 

Walau rasa susah tapi banyak lagi hikmah yang Allah beri disebalik ujian ini, antaranya.. 

✔ Nikmat kebebasan masa bersama.

Kalau dulu.. Nak buat apa & pergi mana pun mesti kena tunggu suami cuti.. Huhu.. Kadang tak dapat cuti berhuhu jelah πŸ˜‚

 okay semua.. nak tau satu rahsia? 😁

Rezeki TWB nih bukan setakat kami berdua jer tapi dapat kongsi bertiga.. 

Nih rahsia yang saya tak pernah cerita pada sesiapa walaupun di social media hanya keluarga & mentor saya ja tau.. Rakan-rakan pun belum tahu kecuali yang rajin datang rumah.. 

Dengan duit TWB saya dapat sara seorang anak tahfiz di kg saya.. Umur 15 tahun macam adik dengan kakak jer dengan saya tapi dia anggap saya macam mak dia πŸ˜…

Mungkin doa dari anak suci macam ni rezeki saya dan suami bertambah.. 

Baru-baru ni suami dapat buka bengkel sendiri, sujud syukur saya.. Walaupun kecik syukur.. Ini permulaan yang baik.

Tapi sekarang dah tak rahsia lah.. 🀭
Yer.. anak ni tak ada masalah.. cuma parent ja yang bermasalah.. πŸ˜…

Alhamdulillah..tahniah Shamira.. 

Wow, hebatnya projek mobile spa twb ini kan...? 

Rasa terbakar tak? 

Tahniah korang kerana dah memilih untuk menjadi sebahagian daripada team twb..  
Projek mobile spa twb memang bisness yang  terbaik dan menjadi medan rezeki buat kita semua yang menyertainya.. 

Comments

Popular posts from this blog

KENAPA ANDA PERLU DETOX JIKA NAK KURUS

DETOX BUKAN SEKADAR UNTUK KURUS

KISAH KEJAYAAN SAYA DALAM SHAKLEE